Important in alegerea agentiei este nu numai experienta acesteia cuantificata in numarul de clienti si neaparat verificata din oricat de multe surse se poate, dar si creativitatea wedding planner-ilor. Sunt foarte multe agentii de organizare evenimente pe ale caror site-uri sunt afisate poze de la diverse ocazii. Sunt insa foarte putine agentii pe care le-as alege pentru organizarea vreunui eveniment ghidandu-ma dupa pozele de pe site-urile lor. Daca gasim agentii care se lauda cu numarul impresionant de clienti, din pacate nu vad agentii pe care sa le caracterizeze evenimentele de bun gust; sau sunt extrem de putine. Au trecut cativa ani de cand avem acces la tot felul de informatii si o minima cercetare in domeniu ar fi facut ca lucrurile sa stea cu totul altfel.
Vad aranjamente florale banale facute din flori ieftine, vad huse si funde deloc asortate cu interiorul restaurantului, puse stramb pe scaun si sifonate. Uneori mai sunt si rupte sau arse de tigarile invitatilor care nu au nimerit scrumiera (observatie facuta la evenimentele la care am participat in calitate de invitat).
Sunt foarte multe aspecte carora un wedding planner trebuie sa le dea o maxima atentie, iar clientul sa stie sa le pretinda. Un wedding planner care isi face doar datoria, fara sa fie si pasionat de ceea ce face, poate spune ca “merge si asa”, oricum clientul nu stie cum ar trebui sa fie, nimeni nu o sa dea importanta detaliilor minore sau, mai rau, “multi vad, putini cunosc”. Cand mai are programate si alte evenimente in ziua respectiva este putin probabil ca organizarea evenimentului vostru sa fie fara cusur. Va veti da seama de toate astea punand cat mai multe intrebari despre experienta wedding planner-ului si agenda acestuia din ziua evenimentului vostru.
Nu insist aici pe aspectele inestetice sau care provin din organizarea defectuoasa. Doar mirii care au trecut prin asta stiu ca ele pot aparea, exista si uneori sunt greu de anticipat. Imi pare rau pentru toti cei care au trecut prin asta!

Insist aici pe demersurile care trebuie facute atunci cand, dupa ce ati luat decizia de a va casatori, inclinati spre ideea de a va organiza nunta cu o agentie de profil. Si nu ar trebui sa mai existe o alta cale in zilele noastre !!!


   Primul pas si cel mai la indemana este sa cautati pe internet firmele de organizare nunti. Uitati-va cu atentie la pozele afisate pe site-urile acestor agentii si faceti o selectie in functie de ce credeti ca este mai apropiat de gusturile voastre si de ce este in trend. E bine sa observati daca firmele respective prezinta flexibilitate in decorarea interioarelor, daca au resursele necesare cu care sa faca acest lucru. Adica, daca vedeti in 7 poze variatiuni pe aceleasi modele de huse si aceleasi 3 culori la funde, este foarte probabil ca firma respectiva sa nu aiba decat acele modele. Inutil sa va adresati unei firme de genul acesta. Nu va avea ce sa va ofere asa incat sa se potriveasca si gusturilor voastre si va insista sa va vanda ceea ce au. La un pret care sfideaza concurenta!!! De asemenea, este bine sa va feriti de agentiile care va ofera pachete de servicii si produse la preturi care voua vi se par foarte convenabile. De cele mai multe ori in pachetele respective se regasesc produse foarte ieftine, care si arata in consecinta. Este o strategie de marketing, care prinde la noi. E o tehnica de „agatare” a clientului, care este atras de pretul mic. La o privire mai atenta o sa observati ca nu veti fi multumiti de ceea ce primiti, o sa doriti alte produse de o calitate mai buna, dar, firesc, vi se vor cere mai multi bani. Retineti ca alegerea unei agentii pentru organizarea nuntii nu inseamna neaparat mai multi bani cheltuiti, ci reprezinta garantia ca va veti bucura de acea zi alaturi de oaspetii vostri. De cele mai multe ori agentiile obtin comision de la furnizorii cu care colaboreaza si nu de la voi.
Al doilea pas, dupa ce ati ales prin aceasta metoda 3 sau 4 agentii, este sa va programati o intalnire cu fiecare. Rugati sa va arate cat mai multe poze de la nuntile organizate de ei, sa va povesteasca cum decurge organizarea unui eveniment ca cel pe care il doriti si voi si, nu in ultimul rand, sa va faca cunostinta cu wedding planner-ul cu care veti colabora in cazul in care v-ati decide sa lucrati cu firma respectiva. Este de maxima importanta sa va placa din prima wedding planner-ul! Si el pe voi!!
Din relatia de simpatie reciproca se naste nunta perfecta. Wedding planner-ul o sa acorde atentie sporita la detalii, o sa isi dea silinta sa va prezinte cat mai multe produse in acord cu preferintele voastre, iar voi o sa rezonati mai mult la sfaturile lui. Deci, atentie la chimie!




Cel de al treilea pas este ca fiecare din firmele ramase in competitie sa va faca o oferta de pret. Cautati sa faceti comparatie de preturi intre produse cat mai asemanatoare, altfel nu poate exista o competitie corecta si nu veti obtine cel mai bun produs la cel mai bun pret.

Ultimul sfat este sa cautati calitatea in detrimentul oricaror altor lucruri sau sugestii venite din partea rudelor, traditii sau superstitii. Este nunta voastra, se intampla o data in viata si trebuie neaparat sa iasa asa cum ati visat... organizata in cele mai mici detalii, invitatii sa se simta confortabil, sa fie chic si mai ales ...sa fie o petrecere de care sa va aduceti aminte si la nunta de aur










Raluca Gagiu